torsdag 19 maj 2016

När dagarna flyter in i varandra






Just nu är jag ooooooooootroligt sugen på musslor... mjuka, vin- och vitlöksdoftande musslor där spadet är fett av grädde och fantastiskt att doppa vitt mjukt bröd i... Sitta länge och äta och njuta av varje munsbit... Sitter suget i på lördag blir det nog så för just nu orkar jag inte rodda ihop det som behövs inhandlas till njutningen.





Jag försöker verkligen ta tillvara på varje dag... Inte så lätt när de "flyter i varandra" och jag inte här hemma förrän när dagen närmar sig sitt slut och går över till kväll. Men så är det väl för de flesta...


 



Så börjar vi närma oss tvåårsdagen då Snyggingen somnade in och tog plats bland molnen bland de snälla... tiden har gått fort... men vi pratar fortfarande om honom som om han finns hos oss... och det gör han på sätt och vis... Han, den vackraste av alla...



Nu tänker jag lägga mig och kolla vad tv-utbudet erbjuder.

Må gott



2 kommentarer:

  1. Tittade på musslorna i fiskaffären idag men det blev inga. Något som jag längtar alldeles förskräckligt efter är sniglar i vitlök, himmel så gott. Denna tiden är så vacker men är inte min favorit, jag blir stressad, det är så mycket på jobbet, man vill vara ute men behöver sköta hushållet också. Det känns som jag inte hinner.
    Ha en riktigt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Ha även Du en fin helg

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...