lördag 7 maj 2016

Stadsparken - Attila - Paradiset och Surdegsbröd





Jag njuter av att bo granne med stadsparken. Där är ett liv som inte finns i villakvarteren vi flyttat från.
Igår tog jag Bönan på en sväng för att titta på allt spännande som finns att se. Människor, blommor och massor av saker som händer hela tiden. Bönan var helt slut när vi kom hem.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Har även köpt gardintyg till sovrummet. Hård, nästan "pappersstel" taft fick det bli. Hade tänkt skira linnegardiner, men ändrade mig och går "all in" med nästan vulgära gardiner... OM nu gardiner kan vara vulgära.

 
 
 



Så idag... lördag... Vi packade bilen och styrde mot Paradiset och vem stod på parkeringen vid stugområdets bryggor... Attila, Bönans kompis. Han har blivit vuxen och väger idag modiga 50 kilo... lika som Snyggingen gjorde, En stor grann Ridgebackpojke som inte räds en liten Böna på 32 kilo. Måste säga att jag gillar de där STORA pojkarna med alla kroppsdelar kvar.


 



Vattennivån i sjön är INTE hög. De har tappat på över 50 cm då de ska sanera botten på syd-västra stranden. Det kommer bli marigt att kryssa oss fram till hamnen och vi har redan märkt ut stenar vi inte visste låg där de ligger.


 



Vi köpte med oss nybakat surdegsbröd från det lilla bageriet runt hörnet där vi bor. Det är lyx.


 
 
 


Vi somnade på bryggan och Bönan höll vakt. 
Jag lovar... INGEN kommer i land på vår lilla ö, utan att hon talar om att det är hennes revir.

 


Nu... äntligen är det nästan sommar... Badstegen är på plats.




Vad som händer i morgon är ännu inte bestämt... Har ju gardiner att sy... och ett Paradis att återvända till.

Må gott.




2 kommentarer:

  1. Då var det Paradistid igen, härligt! Och tiden går fort, känns som inte så länge sen ni stängde för vintern.
    Härligt att bo nära stadsparken där du får uppleva alla årstiders växlingar och blomsterprakten under detta halvåret.
    Jag vill se gardinerna när de är klara!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Jag lovar... Du kommer få se de "vulgära" sovrumsgardinerna när härligheten sitter uppe.

    Må gott

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...