söndag 27 november 2016

1:a advent och 18-hålsrunda.







Strålande väder även om nordan blåser bitande kallt. Vi packade in Savannah i bilen och körde mot den nedlagda 18-hålsbanan där det inte längre går att se någon välklippt golfbana. Där växter gräset högt och tjockt... Så himla fint för liten dobermanntant att springa på.
Som sagt... vi vågar ännu inte släppa henne helt lös... hon har ju inte bott så länge hos oss än och vem vet... Ett väldoftande vildsvin eller ett ljuvlig litet rådjur kanske gör att hon drar och inte lyssnar på "kom". Så det får bli lite mer inkallsträning innan vi vågar. Måste säga att hon är duktig så jag tror inte det är lång tid kvar. Nästa vända med inkallsträning ska jag allt spetsa till det och då är det köttbullar som gäller. Jag ska vara den mest fantastiska människa på jorden... Så himla fantastisk att vildsvin och rådjur står sig slätt.




 


Som hon sprang... Hon var inte still en sekund och jag ger mig katten på att hon sprang och småskrattade och ibland var det bara en glad svanstipp vi såg.


 
 
 



Även den där T fick springa... och jag måste ändå tillstå att jag har nog bättre inkall på Savannah än på honom. Han lockas inte av en liten hundgodis... Får jobba lite på det där.




Nu har jag lite lussekatter att grädda.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...