fredag 4 november 2016

Inte som att promenera med Bönan... men nästan





Idag har världen varit blek... nästan svart/vit... Rimfrosten har legat som ett kallt täcke över hela vår tillvaro och vi har gått och "hummat" över att vintern kommer tidigt och vi är inte färdiga än med varken sommar eller höst.

Vi for till mina föräldrar och T bytte däck på båda bilarna. Vi har våra däck förvarade i deras vård och vi är innerligt tacksamma för det. 
Vi åt lunch och fikade... Savannah tog min pappa på två promenader med långkoppel och INGEN fick bli med... Pappa kom tillbaka med ett leende på läpparna och konstaterade glatt att det inte var som att gå med Tanya (Bönan), Savannahs mamma i koppel, även om de är av samma ras... bruna och tikar... Noväj sa pappan. Men han misstyckte inte... Som han saknat en fyrbenting att promenera med. Misstänker det blir fler promenader.
Savannah låg som däckad under tiden vi var inomhus... 



 



På björnbärsbusken sitter några få bär kvar... lämnade till fåglarna.
Nu är han här... Nu står han i farstun och kräver att få ta över världen... Kung Bore... Någon sa att det är sex månader kvar tills vi kan lägg i båten... HUR ska jag klara detta. Jag är ingen vintermänniska... jag vill ha värme, sol och bad.


 
 


Nu ligger Savannah i sin bädd och sover, TantKarin har inte rört sig ur fläcken på hela dagen... T är och handlar svagdricka som jag ska ha till årets glögg och jag har vilda planer på att lägga mig och läsa en tidning.

Må gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...