lördag 26 november 2016

Tränat inkall på en nedlagd 18-hålsbana





Jamen-vad-hände...I morgon är det 1:a advent och jag som inte är klar med sommaren.. Min hjärna har inte hängt med i hösten vilket innebär att vintern är lika främmande som en kolibri i nordpolen. Japp... så är det. Det blev liksom en mindre chock att vi redan är inne i juletider, även om jag förra helgen smög in julblommor så kraschlandade 1:a advent i mitt knä med ett kabrak.






Idag har Savannah fått springa av sig på en stor nedlagd 18-hålsbana...hon misstyckte inte. Håller på att träna inkall på fröken. Vi litar inte riktigt på henne än... så himla många goa dofter att spåra på och så mycket saker att upptäcka, därav 15 meter lina. Men snart är vi där... att inkallet sitter som en smäck... och då får fröken slippa koppel/lina på sådana här promenader.


 
 
 



Byrån är klar... färgglatt svart och jag är supernöjd. Behövde bara några år att tänka innan jag vågade ta beslutet.
Det blev en ny matsalsmatta också. Även den fick värka fram. Den första som kom hem på prov, är nog den vackraste matta jag över huvud taget sett... En djup färg som gick mellan "jade och turkos". Vi rullade ut den och jag sa direkt att DEN mattan vill jag inte ha. Den tog över hela våningen och allt annat blev fel. Men så fantastiskt vacker matta...det gjorde lite ont i hjärtat att sända tillbaka den. Sagt och gjort... den åkte tillbaka och sedan kom en färgglatt grå/svart ullmatta... nästan som kol. Ni vet... inte grå men heller inte svart. Ca 15 mm tjock och 250 x 350 cm stor/liten...beror på hur man ser det... Den är så tilltagen att stolarnas bakben inte fastnar i kanten när man satt sig och ska skjuta in stolen. Ljudet i rummet blev dämpat och väldigt behagligt.



 
 


Nu väntar lite fika att bli avnjutet. Hallongrottor, lussekatter och en stor kopp choklad.

Må gott





1 kommentar:

  1. Himla snygg byrå, tur att du kom till beslut! Och mattan ser också så finn och skön ut. Dessutom behövs textilier för att ljudet ska bli behagligt i rummet.
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...