onsdag 4 januari 2017

Jag är en sommarmänniska





Det är hit jag vill... Det är det här som får mig att stå ut med kylan och vintern... Sommaren och Paradiset... "brygghäng" och en latte på trappen. Jag är en sommarmänniska... så enkelt är det. Nu har jag mer eller mindre gått i ide och roar mig mest med att äta och glo på filmer på tv och idag har Savannah för första gången accepterat att jag legat bredvid henne i hennes bädd på golvet... hon och jag... under en filt och vilat. Tidigare när jag försökt, har hon helt sonika rest sig upp, blängt och gått och lagt sig på mattan... Nu låg hon kvar... kröp ännu närmare...borrade in sin "näbb" mot min hals och suckade så där trött och fortsatte sova. Vi har kommit en bit närmare varandra... nu är hon vår flicka. 






Nu tänker jag roa mig med att djupdyka i alla godisskålar... för det är ett gäng. Kan inte ha godis från julen kvar inpå det nya året... DET går inte för sig.


Må gott








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...