lördag 7 januari 2017

Med de "Blå bergen" i bakgrunden





Äntligen har jag kunnat sova längre än till 7-tiden. Jag har vaknat tidigt varje morgon under hela jullovet och det har retat mig... men idag... två dagar innan vi ska börja jobba igen... då slog det till och jag sov till 08.30... Inte illa för att vara mig.








På förmiddagen kom sonen och F med Bill... De hade roligheter för sig där 13 kg kärlek inte kunde vara med... så han kom till oss. Vi lastade de fyrbenta i bilen och styrde mot "vidderna" på gränsen till Kilsbergen, även kallat "De blå bergen".


 



Under tiden vi var där smög dimman in och när vi åkte hem...var vi i ett sagolandskap... nästan som i Narnia...

 


Nu är Bill hämtad, vi har ätit och tvättmaskinen snurrar i badrummet. Såg idag... när solens obarmhärtiga strålar landade i köket... hur smutsiga gardinerna var... så... jag rev ner dem och kastade in dem i tvättmaskinen.

Jag önskar Er en fortsatt fin lördagskväll.

Må gott








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...