lördag 6 juli 2024

Det blev uppehåll i regnvädret



Igår... när T kom hem från jobbet, var jag aningen låg. Ont i ryggen och regnet stod som spön i backen. Vi fixade en hemmagjord pizza på färdigköpt deg... DET kommer jag inte göra om... så lågheten dalade ner till lite uppgivet småsur. T skulle nog uttrycka det som surbannad... 

Det blev ett uppehåll i regnvädret och T tog Julia på en promenad... Där satte jag mig uppgiven, låg och ont för att titta på alla väderappar jag kunde hitta... och inser att nu är det slutregnat för idag. Jag ringer T som i godan ro promenerar med en ganska nöjd Julia som just gjort toalett... och säger... "skynda Dig hem... vi ska till ön". Så blev det... Kl. 20.30 satt vi i Paradiset och åt lite goda ostar. Jag var inte lika uppgiven, men fortfarande ont i ryggen.



Jag trodde att tomatplantorna skulle drunknat, men icke... De saknar dock sol för att mogna... Så... det beställer jag... Sol, värme och vindstilla.

Mot väster strödde jag fröblandning jag fått av mamma... och nu blommar tusenskäror i massor. Gillar det. Små tåliga rackare. Å vallmo... rosa och lila.



Nu har vi kommit hem till stan igen... Regn i massor är på väg in och i morgon ska det blåsa en aning... typ 22 sekundmeter. Det ställer till det i lockarna.


Må gott

I´ll be back.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...