torsdag 4 juli 2024

Inte nöjd med vädret



För 31 år sedan... var sonen inte så hög och nyss fyllda tre år. Han hade djupa funderingar och "fladdriga" tankar om det mesta och han berättade gärna om sina åsikter. 




Idag... har sonen och F;s dotter, snart tre år, samma djupa funderingar och "fladdriga" tankar och hon berättar gärna om sina åsikter. 

Häromdagen kom de förbi på middag och N var med och "tvättade isken". Att tvätta isken innebär att man först vänder fisken i mjöl, för att sedan doppa den i vispad ägg och slutligen vända den i panko. Alltså... tvätta fisken.

Hon är snabb... det var mjöl och panko över hela diskbänken och N var nöjd. 





Sedan var det de där med vädret... Jag är INTE nöjd. Regn och inte alls så varmt som jag anser att det ska vara första veckan i juli och när det väl blir soligt... jamen då drar det igång med blåst. Till helgen ska det visst upp i 20 sekundmeter och då åker man banne mig inte över sjön. Vad är det för fel med sol, varmt och vindstilla eller... jag kan sträcka mig till en stilla bris. Jag beställer det.




Nu fortsätter dagen med att börja fixa med middagen. Om en timme kommer T hem från jobbet.



Må gott

I´ll be back.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...