måndag 15 juli 2024

Semestern har börjat



T har börjat sin semester och det gjorde vi med att åka till Paradiset... Vi kom dit... strålande sol och vindstilla. Fredagskvällen var magiskt fin... och där tog vi beslutet att stanna några dagar... oavsett om det regnar och blåser.



Bill hängde med oss... Hans riktiga familj hade väldigt viktiga saker för sig... Typ fiska krabba på västkusten och bo i hus i Grebbestad. Så... liten frallafarbror hängde med oss. 



Havsörnarna har haft fullt upp med att flyga över sjön och vara jagad av flockar med måsar, tärnor och kråkor... Himlars vad stora de är... Vi såg tre stora bumlingar cirkulera högt i skyn...


Å jordgubbarna som jag planterade för några veckor sedan, har börjat leverera. Små söta gubbar... Jag stod länge och valde vilken sort... och givetvis har jag glömt namnet. MEN det skulle vars små och söta bär enligt informationen på kartongen.


Tärnan på piren har fått ungar. Små pigga och hungriga rackare.


Vädret... det jag bestämt att reklamera... har varit cirkus... Jisses vad det regnat. Den här sommaren behöver vi definitivt inte vattna speciellt mycket. Det sköter moder natur själv.



Så har kantareller kommit upp på ön... på ett ställe där vi aldrig tidigare haft det "gula guldet". Jag misstycket inte.



Nu har vi fullt upp med att titta på hur resten av veckans väder blir... Det är av vikt för beslutet OM jag kommer bada i sjön i sommar. Någon vinterbadare är jag INTE.


Må gott

I´ll be back.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...