söndag 28 juli 2024

Trappan är klar



Vi for till Paradiset... Landade där i strålande kvällssol och somnade ovaggade. 




Att vakna på ön är alltid lika spännande... Hur ser vädret ut... från vilket håll blåser det och när kommer solen. Vi har haft sol sedan i torsdags och jag är himla nöjd. Det är dock fortfarande för kallt i vattnet för att jag frivilligt ska bada.



Blåbärsbuskarna som vi flyttade tidigt i somras har massor av bär. Så här mycket har buskarna aldrig givit tidigare. Enligt T är det för att buskarna nu står närmare huset och kråkorna vågar sig inte dit. Jag inbillar mig att de får mer vatten nu än tidigare. När jag tömmer diskbaljan, är det i blåbärsbuskarna vattnet hamnar.



Så är trappan till utedass klar... Vi insåg att den är hög så räcke behövs och då kom två gamla kasserade åror till pass. De har legat i "bra-att-ha-högen" i något år... nu kom de till användning igen... dock inte att ro med. För så är det på ön... Inget kastas förrän vi verkligen vet att det inte kommer till användning ännu en gång.



Nu fortsätter vi dagen med någon gott att äta...

Må gott

I´ll be back






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...