tisdag 28 juli 2015

Jag behöver sol, värme och vindstilla

 
 
Jag försöker verkligen hålla humöret uppe... det gör jag... men det går INTE. Jag behöver sol, värme och VINDSTILLA för att bli glad igen.
Jag roar mig med att rensa svamp, sy kuddöverdrag till den platsbyggda soffan i Paradiset och umgås med vänner... MEN det SAKNAS endel... typ... SOL, VÄRME och VINDSTILLA dagar... det är väl ändå inte för mycket begärt...eller!?!
 
 
 
 
 
 
 
Till och med Bönan, som är en otroligt tålmodig tant... börjar sukta efter bättre väder. Hon tittar på mig eller T när vi ska gå ut och tvärvänder i dörren. Noväj att hon vill göra toalett när det blåser rakt in i rumpan på henne... OCH duschar samtidigt.
 

 
 
 



Annars... Igår ställdes sängen tillbaka på plats i det nyrenoverade sovrummet i Paradiset. Eller... vi måste ha dit elektrikern och vi måste fixa klart den platsbyggda soffan... sedan är det mer färdigt... men vi kan sova där och DET är bra...bara det slutar regna och blåsa... Lite enklare att ta sig dit då.
 




Nu... ett kuddfodral som ska sys och en chokladkaka som ska ätas... och INGET av det görs av sig självt.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Tänk så mycket du får gjort när det är dåligt väder. hi hi! Vi kan inte göra något åt vädret, bara gilla läget.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du må tro att jag är bra på att hitta på saker :-)

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...