fredag 17 juli 2015

Fungerar ihop med Falu rödfärg

 
 
 
 
Vi åkte ändå... igår... till Paradiset fastän de "lovat fulväder"... Det blev inget sådant... "fulväder" alltså... Även om det blåst, tills i eftermiddag, har det varit strålande sol och vi har kunnat jobba undan ganska bra.
Fått panelen färdig mot söder... rödmålat och även målat i sovrummet en fjärde gång och det kommer behövas en gång till för att inte det blå ska lysa igenom... Har även hunnit måla fönsterfoder till det nya fönstret i sovrummet. Jamensåattliteharvialltgjort...

Jo... vi har hunnit sova på bryggan och äta också... Viktiga grejor...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
Notera gärna att min hårfärg fungerar ihop med Falu rödfärg... Skulle kunna tro att det finns en tanke där... DET gör det INTE.
 
 
 
 
 
 


 
Så måste jag ändå säga... jag gillar när det händer lite saker... "Vår lilla sjö" har liksom "sovit" ett tag, men nu har det hänt något... jag misstänker att det är generationsskiften i många stugor och visp lever sjön upp igen. Segelbåtar, vindsurfing, vattenskotrar, folk som kör båt där det ALDRIG gått att köra båt förut, musik får tidigare tysta öar och folk som badar vid de obebodda öarna bredvid. Jag gillar det... verkligen... jag blir glad när någon åker förbi vår lilla ö och vinkar.




Nu har Bönan tagit kväller och det är dags för en liten kvällsmacka.

Må gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...