torsdag 16 juli 2015

Scannar negativ



Idag fyller min syster jämna år... och jag önskar henne...
 
 
JÄTTEGRATTIS
FÖDELSEDAGEN
 
 

 
 
T är just nu och "säljer sin kropp"... Blod/plasmagivare åker på sådant ibland... och själv sitter jag och scannar in gamla negativ... Jamen vad göra... väderleken har lovats regn... åska och riktigt fulväder idag... NÄR SKA SOMMAREN KOMMA... den där riktiga sommaren som gör att jag måste sätta på bordsfläkten och hela tiden dricka för att inte få värmeslag.
Så... under tiden... i alla fall just nu... sitter jag och scannar in gamla negativ som håller på att bli förstörda.
Är nu inne på 1973... Isses... jag som bara är 23 år... tänk att jag är med på bilden.
Från vänster... jag... mitten pappa och till höger min syster. 



Så själva moderskapet... 1973... 33 år gammal/ung.



Nu fortsätter jag med negativ från 1990... när sonen föddes.

Må gott


1 kommentar:

  1. Gamla bilder är så roligt att titta på, man kan sitta hur läge som helt och krattar hela tiden. Vilka minnen om finns i dessa bilder, värdefullt att spara!
    Högsommarvärme har vi inte här precis men vi har sol och det har inte regnat på ett tag.
    Ha det fint och snart är ni nog i Paradiset igen och jobbar!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...