lördag 25 juli 2015

När vi väntar på att färgen ska torka

 
 
Allt tar tid... mycket mer tid än vi räknat med... och det beror på detta... (ursäkta ordvalet) jäkla vädret... Det blåser så det går inte att frakta saker över sjön eller måla utomhus... Färgen blåser banne mig av penseln så fort jag tar den ur färgburken... och den (färgen alltså) landar INTE på det den är ämnad för. Å... är det så att det inte blåser... jamen då tokregnar det... och det vet ju vemsomhelst att det inte går att måla så himla bra utomhus då...Så... att måla klart huset denna vecka har jag givit upp.
 
 
 
 
 
 
Bönan däremot... tar det mesta med ro. Hon letar upp en solig, vindstilla plats... som uppenbarligen inte är på den sida huset ska målas... och där ligger hon med sitt ben och/eller bitrepet och gnager.

 



Som sagt... allt tar tid och att vänta på färg som ska torka tar JÄTTELÅNG tid och då dras det igång nya projekt. För vi kan ju inte sitta overksamma... eller...


 


Att gersåga och måla lister tar evinnerlig tid... och många hörn är det...

 

 
 
När vi väntar på att färgen ska torka inne och vi inte kan måla ute... passar vi på att bygga en väggfast soffa.

 

 
 
Vi äter också... Vi kan ju inte sitta på en öde ö och försmäkta av hunger... DET går ju inte...
 
 



Vi har tur också... som får besök som är villigt att jobba... Igår kom min pappa och hade tänkt laga kajen mot väster. DET gick INTE...
Att laga kajen igår... betydde att den som gjorde det måste stå i vattnet på "blåstsidan" och hade man gjort det... hade man fått sitta på toaletten resten av dagen. Vattenlavemang är inte att leka med... Så... pappa fixade muren mot öster... nästan lä...


 
 
 
 
 
 
 
 

Nu... fortsätter vi en regnig lördag...

Må gott



2 kommentarer:

  1. Jag skulle behöva låna din pappa, har lite småsaker som behöver fixas! Tidigare hade vi en vän som bara fixade liksom ... men han finns inte längre.
    Den eviga blåsten gör att en del projekt och göranden får vänta - för övrigt går det bra med vilket väder som helst, det rättar man sig efter ... men blåsten blir jag så trött av.
    Ha det fin med era projekt och hoppas blåsten avtar!!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Jag har många projekt för pappsen... så Du får vänta. :-)

      Jag är också innerligt trött på skitväder... Jag behöver sol, värme och vindstilla för att bli snäll.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...