söndag 6 februari 2011

Vovvedag med träning och rus

.
Idag har det varit "vovvedag" ihop med Bönan och hennes flock, och det har varit JÄTTEROLIGT. *hoppar runt och känner mig nöjd* Solen har vräkt ner och snön håller på att försvinna. I love it.
Vi har tränat både det ena och andra... OCH vi har tränat MATTE... *pekar på hela mig* För vovven är klar med vad det går ut på... Nu gäller det bara att få med den där MATTEN, som är lite trög i förståelsebanorna... *flinar*...men vad i attan, Snyggingen ska nog få ordning på mig vad det lider. *Kavlar upp ärmarna och funderar på att spotta i nävarna, men låter bli*
.

.
Vi har letat grejor som vi kastade ut i skogen... Har lite att träna på där. Vi har lärt Snyggingen att han INTE får leka med handdukar eller strumpor, då är det INTE så himla lätt att få honom att ta någon strumpa eller handduk som ligger i skogen. Andra föremål levererar han galant, MEN INTE handduken som vi "kastat in" *skrattar*. Nu ska vi träna på att han i vissa lägen FÅR ta en handduk i sin mun.
.

.

.

.

.
TJOHOOOOOOOOOO... där hittade han "grejen" bakom myrstacken. Kan tillägga för alla djurvänner att han INTE grävde i stacken. Det gjorde han en gång innan vi hann stoppa honom (han var valping då) och jag kan tillägga att det gör han INTE om... det såg myrorna till. *nöjd över att naturen ibland slår tillbaka*
.
.
När träningen är klar... DÅ är det STORA "vovveruset". Så himla underbart att se Snyggingen och Bönan rusa runt och bara vara UNDERBARA...
.
.
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
Nu ligger Snyggingen, nybadad och mätt i sin bädd under trappen, T ligger på flanken i soffan, sonen och hans J håller på att botanisera bland receptböckerna, de ska baka. Tanterna ligger och sover och jag tänkte kika lite på tv...
.
Må gott... Det gör jag.
.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jätte Tack för en mkt nice tränings dag! Riktig bra träning och otroligt många fina bilder på de vackra;O))

    Tanya,katten och Liam sover och jag njutar av lugnet och tyyystnaden;O)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan och tack själv. Vår vovve är fortfarande tröttÅke och har inte gjort många knop idag.

    Må gott...*kramar om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...