onsdag 23 februari 2011

Anklagad för fusk

.
Idag fortsätter min lek med kameran och olika bildbehandlingsprogram, ALLT för att slippa plugga. Måste dock skärpa mig vad gäller den biten. Har en bok som ska vara färdigläst och uppgifter om den som ska vara klara till den 3/3 kl. 24.00.
Har även anmält mig till delkurs 4 och att skriva en B-uppsats, min tredje. Känner mig inte så förvirrad som när jag skrev min första, utan har ganska mycket koll på hur upplägget ska vara.
.

.
Vid lunch idag, tog jag Snyggingen på en promenad i solen. Vi tog vår vanliga vända som tar ca 1½ timme. När vi gått en bit på den låååååååååååååååånga raksträckan mellan två gärden, såg jag på håll en man med en rätt stor hund, typ spets man jagar med. Hunden gick längst fram i flexikopplet och stirrade stint på Snyggingen. Kände att jag inte orkade möta mannen utan gick över på ett spår ute på gärdet och hade nu ett dike mellan oss.
När vi närmade oss mannen och hans utmanande vovve, tog jag upp en godis och lät Snygginen "smågnaga" på den, vilket han gjorde jättefint och brydde sig inte det minsta i att vara uttittad. När vi kommer jämsides med mannen (diket mellan) säger mannen... "jaha, Du fuskar Du".
NU BLEV JAG FÖRBANNAD... jag brukar vara tyst och vänlig, men nu kände jag hur ilskan rann till i alla mina vener och i det läget var det inte dobermannen vid min sida, som hade starkat käft, utan det var hans väna matte. Snyggingen fortsatte smågnaga och jag tog verbal sats.
Mitt svar var följande...
"Om jag hade vetat att detta var en tävling i hundmöten och att använda godis var fusk, skulle jag givetvis inte använt det, men jag vill inte ha min hund som DU har Din, längst fram i kopplet, UTMANANDE och med dominant kroppshållning. Min hund får inte, under några som helst villkor bete sig som Du låter Din hund göra. Min hund ska ignorera andra hundar vid möten ÄVEN om vi möter sådana ekipage som jag har framför mig just NU, och jag trodde inte att det var fusk att använda godis vid inlärning eller utanför tävling".
Mannen var tyst och jag kända att jag verbalt hade dödat honom... Men det var han som började. *Jättemogen*
.

.
Så... lugn och fin... *Sansar mig igen*
.
Har även kommit igång att måla Leksandsstolar igen. Min mamma och moster kallar det för att "putsa silverskedar". Att hitta på allt möjligt och omöjligt som varit liggande länge, för att slippa plugga. Jorå, jag erkänner, JAG PUTSAR SILVERSKEDAR... och det blir bra. Alla våra saker som blivit liggande tar jag tag i... för att slippa plugga. *himlar med ögonen* Med andra ord, JAG HAR TAGIT SPORTLOV!
.

.

.
Äsch... Kan inte smita mer idag. Jag går och läser en bok.
.
Må som GODIS... choklad är jättegott.
.

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, plugga är pest!

    När jag gick i skolan hittade jag på allt annat att göra precis som du och nu jobbar jag på volvo... sensmoral - plugga och slipp bygga bil *fnissar*

    Skämt å sido, det är bra att göra lite annat så man får tillbaka lusten att plugga... måsten är aldrig roliga!

    Så du har äntligen fått en kamera!! *klappar händerna av förtjusning* Ser ut att bli glimrande bilder som vanligt... och visst är det kul med redigeringsprogram *LER*

    Sköt om dig gumman, vi ses till påsken ♥

    SvaraRadera
  2. Hejsan Carina...

    Äm... å jag har pluggat i snart 4½ år och blev lärare... vad gäller löenutvecklingen tror jag att Du vinner. *suckar*

    Kul om vi kan träffas i påsk. *hoppar och jublar*

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera
  3. ... jag kan drabbas av en märklig städnojja när jag har mycket att plugga... Får för mig att jag ska skura element, damma och torka på alla möjliga konstiga ställen...

    Hoppas att du kan ta det lugnt i helgen och att du slipper plugga!!!

    Ha det gott gumman!!!! Att vara ledig är JÄTTEGOTT!!! Härmar och "ler"! :)))
    KRAM♥ Maria

    SvaraRadera
  4. Hejsan Maria...

    Helgen måste pluggas. Har en uppgift som ska vara inlämnad den 3/3 och det är endel kvar. Fortsätter dock att "putsa silverskedar" och just nu är det tavlor som får nya ramar.

    Hoppas Du får en underbar helg.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...