tisdag 1 mars 2011

"Lite ont i magen bara"

.
-Hej mamma, vi har det bra, har lite ont i magen bara, men det är nog ingen fara. Kram.
.
Det var dagens först sms... Jag upplyste sonen om att "så kan det vara när man inte är hemma och äter sin mammas mat. Köp mycket vatten på flaska och drick."
Det blev visst lite bättre under dagen. *Suckar uppgivet*
.
Just nu är sonen i Malaysia och jag hoppas han slipper "turistmagen".
.
Fick lov att använda bilden på honom här på bloggen. *Stolt moder*
.

.
Det är inte bara sonen som söker sig till värmen. TantSimone ligger mot elementet om det inte finns någon sol på "hennes" fönsterbräda.
.


.

.

.

.
Själv har jag slut på sportlovet och vardagen har tagit vid igen... Ingen större skillnad mer än att det jag gjort under sportlovsdagarna, får jag ta till kvällarna för att hinna. Det blir lite stressigt men det går.
.
.
ÄNTLIGEN har vi kommit på VEM av tanterna det är som lämnar tassavtryck på diskbänken, som förövrigt är STORT NO, NO att vara på för en liten tant. Detta tycker inte TantKarin är något av vikt för henne att lyda, och under den senaste månaden har hon ignorerat vårt förbud. I söndags kom jag på henne, och hon brydde sig inte det minsta om att jag ertappat henne utan satt lugnt kvar och drack vatten ur diskhon. Jag hann till och med fotografera henne medan hon lugnt satt där och drack sig otörstig. Att hon är blöt i rumpan, under tassarna och halva svansen, bekommer henne inte, men när det är dags för henne att bada... DÅ tar hon till STORA vrålen och talar om för ALLA i hela världen att hon INTE tycker om vatten.
-
.
När det gäller Snyggingen går allt sin gilla gång. Han tycker det är lite jobbigt när jag pratar med sonen över "skype". Då smyger han runt och letar efter den välbekanta rösten som sitter där i lådan och pratar.
-
.
Nu go´vänner är det dags för mig att duka fram kvällsmaten... Idag blir det te och smörgåstårta. Jag tycker jag är värd det.
-
Må som GODIS... smörgåstårta är HIMLA GOTT.
-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...