lördag 24 november 2012

När livet går långsamt

 
 
 
 
 
Lördag... och förkylningen har mig som i ett järngrepp. Whiskyröst, rosslig i bröstet, snorig och den där rivande hostan som gör att livet är lite svårare att leva. Sedan som grädde på moset huvudvärk. Japp... huvudvärk toppar vi med.
T... är inte mycket bättre han, men han är ändå mer med i matchen än vad jag är... Han ligger lite före mig i sjukdomsförloppet. En god vän föreslog... "ligga under täcket och läsa en bok"... DET har jag inte ro att göra. Försökte, men gav upp... Det är för mycket som ska göras här hemma... Typ... lösa melodikrysset.
 
 



Men... när livet går så här långsamt som det gör denna lördag... så ser man  - i detta fallet jag - små saker som jag annars springer förbi.
Inte för att jag brukar missa detaljer, men nu... när jag sätter mig ett tag och vilar på pallen i köket, ser jag MASSOR... Damm är en sådan liten detalj, fläckar en annan... men idag hamnade en cyklamen mitt synfältet... FATTAR NI... vilken blomma. Denna skönhet fick vi av Maria och hennes familj i söndags och den är ett KONSTVERK.
 
 









 
 
T... håller för övrigt på med ett eget konstverk... eller mer en installation på toaletten. Nu för Er som var lite snabba i tanken, säger jag bara FEL, FEL, FEL... inte någon sådan installation utan en annan sort. Han håller på att plocka bort handfatet och har lagt det lite snyggt på en stol. Där kommer det ligga tills mosaiken är på plats med fix och fog.
 
 











Så där ja... Kanske skulle fixa lite middag... känner lite bland "vibbarna" att det ligger på mig att göra en dag som denna.

Må gott... DET gör inte jag.

5 kommentarer:

  1. Ja tänk att det ska vara så svårt att göra "ingenting"... Här harklas och snörvlas det med, men med Alvedon och Ibumetin lurar vi kroppen till att tro att vi är piggare än vad vi är. ;)

    Vilka vackra bilder du bjuder på idag/igår vännen! Riktigt riktigt superfina! :)

    Önskar er en fin och trivsam söndag med förhoppningen att ni är piggare idag!

    Puss och kärlek♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isses... har vi smittat... klart obra juh.

      *KRAMAR om och önskar krya på Er*

      Radera
  2. Hej igen... ♥
    Tänkte att du som är duktig på det här med vad som gäller inom mediebranschen kanske kunde hjälpa mig med en fråga....
    Får Blogger ta ut avgifter för att vi ska kunna ladda upp (vilket gör att vi även måste lagra) bilder på våra bloggar?
    När jag läser om Bloggers tjänster hittar jag följande text:
    [Innehållspolicy för BloggerSpråk: Blogger är en gratistjänst för kommunikation, egna åsikter och yttrandefrihet. Vi tror att Blogger ökar tillgången på information, uppmuntrar till sunda debatter och gör att människor kan mötas......] Alltså är inte bilder en form av kommunikation som då bör vara gratis?

    Har som många många andra fått meddelande om att mitt bildutrymme är fullt (vilket jag tror är skitsnack)... Brukar vanligtvis ignorerar dessa meddelande och vänta tills uppladdningen fungerar igen. Men nu verkar det kört...

    Vet du? Skulle bli hjärtans glad om du ville svara!!!
    KRAM!♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hjärtat...
      ALLT BEROR PÅ. Det kan stå "finstilt" att Du har upp till ett visst utrymme och efter det kostar det en peng. Jag har inte kollat, men ska göra så fort jag hinner.

      Bilder är förövrigt en kommunikationsform - men som sagt... jag vet inte hur stort utrymme som är gratis och när det börjar kosta.

      Hm... kanske inte svarade på Din fråga... kollar detta och återkommer.

      *KRAM*

      Radera
  3. Inte behöver du kolla, det kan jag göra. Tänkte mest om du visste! :)

    Kram♥ och tack för svaret! :)

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...