torsdag 1 november 2012

Tvinga inte på mig Halloween

 
Så var det det där med HALLOWEEN... Det är ingen högtid jag anammat, det är ingen högtid som finns bland mina seder. Visst tänder vi ett ljus eller två på Allhelgonahelgen, men HALLOWEEN är inget vi firar. Därför blir jag så in i pankakan trött på alla dessa utklädda barn som terroriserar hemma hos oss. HALLOWEEEN kan man fira (om man vill) i sin egen krets (om man har någon likasinnad), men tvinga inte på MIG den.
Igår... vet jag inte hur många gånger det knackades på vår dörr för att TIGGA GODIS. Vad gjorde jag... JAG ÖPPNADE INTE, jag satt framför tv:n och moffade i mig allt godis jag tidigare under dagen köpt för DYRA PENGAR.
Helgen till ära har butikerna höjt kilopriset på smågodis från 49.90 kr/kg till 79.90 kr/kg. Det är inte så att jag är snål... banne mig att jag INTE ÄR... Till alla små påskkärringar och påskgubbar öppnar jag glatt dörren och häller ner MÄNGDER med godis i deras korgar... men Halloween är ett kommersiellt jippo (vilket det mesta idag är) som jag inte känner att jag är kompis med.
Därför har jag en STOR skål med godis som INTE kommer landa i några tiggande barns korgar utan i min egen suktande sugenhet.
Säger dock till de föräldrar som finns i min närhet och som läser detta inlägg... Era barn är välkomna i Påsk, men denna helg dissar jag allt tiggeri.
 
 




Idag... har jag höstlov. Skolpersonal med ferietjänst (inte semestertjänst) har i vår kommun ledigt torsdag och fredag vecka 44. Alla skolbarn/ungdomar är lediga hela veckan. Vad händer här då... Idag ska Bobbey Ewen-burret falla för saxen, något som är efterlängtat... annars... INGET ALLS förutom MOFFA dyrt godis i mängder.



Proppskåpet jag skrev om i söndags... är äntligen klart och skyddskåpan på plats. Färgglatt vitt för att få det att försvinna så mycket det går i vår lilla hall.




Nu är det dags att hänga tvätten...

Må gott... DET gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...