söndag 16 november 2014

En mörk och grynig månad

 
 
 
Ännu en dag i mörker... och nästan en omöjlighet att fotografera utan blixt... Vill inte ha "blixtskuggor" och får då leva med att bilderna blir aningen (läs jättemycket) gryniga. Fast som moster sa i telefonen idag... "November är en mörk och grynig månad". Så... så får det bli... en mörk och grynig månad med gryniga fotografier.
 
 
 
 
 
 
Idag har T pysslat med däck och andra bil-roligheter. Den lilla grå satte han på vinterdäcken på förra helgen... men... det blev inte bra. Nu skiftade han runt lite och vips slutade det skaka i ratten. På "nybilen" byttes till vinterdäck idag och till det krävdes ett inköp av "mutterdragare".
 
 
 

 
 
Såg förresten att Malvan blommar i rabatten... jamen va... är inte det aningen sent för ett litet blomster att kika fram. Mitten på november ska den lilla skönheten sova sin vintersömn för att knoppa fram till sommaren. Såg även att, under fågelbordet skjuter solrosorna upp små ljusgröna skott och lika så hampafrön har slagit rot... Får klippa bort det så jag inte åker dit för olagliga odlingar.
 




Nu... fortsätter vi söndagen. Sonen och F har varit här och ätit, Bönan ligger nyduschad i sin bädd och jag har massor att ta tag i... typ... stryka och plocka undan.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Oooh finaste Böna är ute och njuter av en fin höstdag❤
    Det känns verkligen underligt i naturen nu, i mitten av november...i förrigår var jag och Tino ute på långpromenad och då såg vi maskrosor och tusenskönor!! Dessutom är ju åkrarna gröna igen!! Ja jag klagar inte, njuter av varje dag, men visst är det märkligt? Nåväl, det blir nog vinter i år med...brrr...
    Idag har jag varit iväg med vovvarna och motionsimmat, det är super bra nu när rusket närmar sig. Basil tax vill INTE motionera ute i kylan (jo det är kallt enligt Basil-som älskar sol och värme!) :-)

    Ha en trevlig vecka!
    Kramar från oss i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår Basil tax... Jag vill ligga under en filt och inte göra något annat än värma mig.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...