lördag 1 november 2014

Om, OM inte fanns

 
 
 
Vi tog en långsam lördag... eller rättare sagt JAG tog en långsam lördag. T däremot åkte en sväng med min pappa för att kika på en ny...eller... inte ny... himla dumt att köpa en NY bil när man som vi har hund... utan en för oss, ny bil. Den finns i en stad inte långt härifrån... och JAG VILL HA... Nu handlar det om priset. En dyr rackare... eller... kanske inte dyr... men vi vill ha ner priset... en aning i alla fall, annars får vi börja leta igen.
 
Jag stannade hemma från bilkollandet då jag inte kan hålla god min i prutningar... Under tiden T kollade in drömbilen gled jag runt i min bästa muminoutfit och fuldansade. Något Bönan har innerligt svårt att förstå vitsen med... Jorå... när fuldansen drar i gång... går hon och lägger sig och hade hon haft lugg... skulle hon blänga under den.
 
OM det blir något bilköp... Gillar INTE ordet OM... Det lilla ord på två bokstäder, ställer till det oerhört mycket... men... om...OM det blir något bilköp, återstår att se. OM det blir den bilen... (se... nu är det där skitordet där igen) måste vi köpa ny hundbur... Den buren vi har är lite för hög och går inte in genom baklucka. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har T kommit hem och sitter och scannar gamla negativ och diabilder. Våra pappersbilder håller på att färgmässigt ge upp... även om de ligger i mörker så håller inte färgen i all evighet. Vill rädda det som räddas går.
 
 
 
 
 
 



Själv har jag vilda planer på att ställa mig vid spisen. Kan märka av en begynnande hunger...

Må gott



2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder!
    Blev det nån bil....?
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla...

      Vi vet inte än... T håller på att förhandlar om priset. Borde får ner det då bilen stått osåld i över ett år.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...