söndag 2 november 2014

Scanna diabilder

 
 
 
I julas fick T en negativ- och diabildsscanner av mig i julklapp. Himla smart grej. Vi har sett att alla våra färgfoton som vi tog innan digitalkamerans intåg håller på att blekna och ALLA diabilder är mer eller mindre förstörda. Vi har inte varit oaktsamma på något vis. Pappersfoton ligger snyggt i album i stängda skåp och diabilderna ligger i sina fack... men ändå håller tidens tand på att förstöra dem.
 
T har tagit tag i detta och "betar av" negativ efter negativ och igår roade han sig med några lådor diabilder. Bilder från när jag var pytteliten.
 

 
 
 Min mormor och jag... Mormor som alltid doftade kardemummabullar och vanilj... märkt av sjukdom och ett hår som likt mitt ser ut som om det är kammat med degkrokarna.
 
 
 
 
Min pappa och jag... Pappa som bara var 23 år när han fick den lilla rödhåriga, ilskna, hungriga och JÄTTETJOCKA flickan. "Flickan" som idag inte är lika ilsken längre... men fortfarande rödhårig och hungrig... Det tjocka... gick ner till magert för att idag vara aningen mjukt i kanterna.




Min mamma och jag... Mamma som också bara var 23 när jag föddes... Det rödhåriga, ilskna och hungriga fick jag från henne... Då förstår Ni hur det var innan maten stod på bordet hemma hos oss... Som pappa sa... "två rödhåriga under samma tak är djävulens påfund".
Jag förstår INGENTING!.



Så... nu fortsätter vi söndagen.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Men jisses vad både du och Axel är lik din far!!! Bilden på din pappa... det skulle, i min ögon, kunna vara din son! ;)

    Fin kväll till er!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* jag som alltid fått höra att jag är lik mamma... och sonen lik sin pappa. Fast det kanske är så.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Så bra att T tar hand om de gamla bilderna, de är ju så oerhört värdefulla!
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är bra de där T :-)

      Ha även Du en fin vecka.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...