lördag 15 november 2014

The worlds Fastest Indian - Citronträd och Motorolja.

 
 
Idag är det en långsam dag.
Mörkret har inte vikt från vår lilla stad och vi har haft lampor och stearinljus tända när vi varit hemma.
Träffade sonen och hans F, en sväng på stan... och efter det införskaffning av livsmedel... Jojo... vi äter också.
Idag blir det kräft- och räksoppa och till det behövs det grädde och vitt vin. Fett ÄR gott.
 
Bönan ligger mest under en filt och gnager på ett ben. Hon vill INTE gå ut i det blöta... För blött är det. Inte regn... inte dimma... det är BLÖTT i hela luften och håret blir "degkrokekammat", glasögonen behöver "vipp-vappar" och vi... jag och Bönan tycker rysligt illa om detta väder.
 
 





Just nu funderar jag på, att efter maten se en film. Det finns en fantastisk film som vi såg för några år sedan - "The Worlds Fastest Indian" eller som den heter på svenska "Citronträd och motorolja". En film med bland annat Anthony Hopkins och som MÅSTE ses om man inte sett den. Så får det bli... mat och en film.
 



Nu ställer jag mig vid spisen...


Må gott





2 kommentarer:

  1. Jag gillar detta vädret, varmt, skönt och ingen blåst!
    Anthony Hopkins är en av mina manliga favoritskådespelare så jag måste lägga filmens namn på minnet. Har inte hört talas om den så tack för tipset!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååååå har Du inte sett den filmen... Vilken lycka att ha det framför sig... en fantastisk film.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...