fredag 15 maj 2015

Ett nytt flaggfönster till Paradiset

 
 
Det här behövde vi... Äta bullar, dricka tee från vida djupa koppar och vara "lediga"... Eller... jamennivethurdetär... ju...
Vi gör massor... Paradiset är öppnat och där är massor att fixa med. Inga 30 varma grader, men ändå rätt fint. Vi har varit ute både i går och idag med bra saker som vi behöver... Typ... fönster till sovrummet och andra viktigheter.
 
 
 
 
 

 
 
Liten Böna är lycklig när hon är i Paradiset. Hon lallar runt och har fullt upp med att kolla in allt... och då menar jag ALLT. Hon är ju vakthund och då går det inte att ligga på kudden när det hela tiden händer saker.
 


 
 
 
 
 
Så var det de där med flaggfönster... Vi har renoverat tre stycken med allt vad det innebär... linolja och drevat med lin... Nu har vi köpt ett måttbeställt...färdigmålat... och jag fick höra någon vänlig själ som undrade hur jag tänkte då... Inte linoljemålat fönster... men vet Ni vad. Förhoppningsvis håller detta fönster 25 år och då tänker inte jag renovera det... Då är det sonens tur... Vi måste börja njuta av att INTE göra allt... utan även lita på att det nya kan vara bra... så... om några år vet vi... och antingen sitter jag nöjd i Paradiset och tycker vi gjorde ett bra köp... eller så fräser jag och sa att "det var banne mig bättre förr".
 


 
 
Det är i sovrummet det nya fönstret ska in... Nu sitter ett 70 - talsfönster som inte riktigt passar in. Nu ska det bli som i övriga huset... Flaggfönster.
 
 


 
Nu är vi hemma och jag har just klämt 5 km... dock inte springande, men i rask takt. T har klippt gräset och är nu och handlar mat. Det ekade tomt i kylskåpet.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...