tisdag 19 maj 2015

Med själen full av njutning

 
 
Just nu njuter jag av allt det fina... Som i morse, när en liten solstråle letade sig in i en springa i mörkläggningsgardinen i takfönstret och kittlade mina ögonlock att öppna sig... Eller som när jag var ute med Bönan igår på vår lunchrunda... såg ett mönster i ett träd, som jag förövrigt gått förbi flera år utan att tänka på...men nu... kunde jag inte låta bli och gå fram och känna...
Jag njuter av den bästa av årstiderna... den grönaste och den färggladaste... Den som får mig att överleva vintern och kylan.
Jag njuter av äppleblom och ekivoka blomknoppar... och jag njuter av att regnet slår ner pollen och gör luften ren att andas... 
 

 
 
 
 
 
 



Vår lilla Böna njuter av HELT andra saker...
För henne är en nylagd hästskit ren skär njutning... eller att få springa fritt i Paradiset... Hon njuter av en lång promenad och att få rulla sig i gräset... Att få slicka av det sista på en glasspinne eller möjligtvis få en ostskiva...
 


 
 


Nu... fortsätter vi njuta av tisdagen.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Oooh lilla underbara gullefjun❤❤❤
    Jag ÄLSKAR dobbisnosar❤❤❤

    Skånekramar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *ASG* Det är bara en dobbisägare som kan kalla en dobermann för "gullefjun".

      *KRAMAR tillbaka*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...