söndag 6 december 2015

Andra advent - blåser som attan och är "dygnet - runt - mörkt"

 
 
Vi tar en stilla, men blåsig andra advent. Inga större utsvävningar... Det går ju nästan inte att vara ute som det blåser och det går nästan inte att fotografera heller, då det är "dygnet-runt-mörkt" just nu. Ungefär som i filmen, "Trettio dagar av nätter", en av de värsta skräck/rysare/vampyr-filmer jag sett. Hua... å jag som redan är så himla mörkrädd att jag helst INTE kan gå ut och rasta vovve i mörker... Bönan märker detta och så fort vi går utanför dörren (när det är mörkt ute och hon går med mig), går hon in i vakt och gud nåde den som vågar närma sig hennes matte då.
 
 
 
 
 
 
 
Så är det ju glöggtider och i torsdags var jag på glöggkalas hos "skolsyster"... Jojo... Vi var bjudna på ett "litet kalas" med "lite tilltugg" och jag ställer då min stilla undran... HUR ser ett STORT kalas ut hos skolsyster?
Det var ostar... jisses vad jag gillar ostar. Det var paj, skinka och nybakt vörtbröd. Det var olika efterrätter och massor av god glögg... Allt detta i ett julskrudat hus... Skolsyster gick "all in" och det uppskattar jag.
 
Innerligt tack för en fantastisk kväll.
 

 
 
 

 
 
Idag har T tagit tag i sprickorna.
När han slipat på dubbeldörrarna har det visat sig att det finns sprickor i dörrspeglarna. Dessa spacklas inte utan kittas med linoljekitt innan vi målar. Tror det blir bra det här.
 




Nu spelas julmusik och jag ska ta lite glögg... alkoholfri chokladglögg. Varmt i magen.

Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...