tisdag 22 december 2015

Åtta kilo kärlek

 
 
 
Jag tog en helledig dag... eller rättare sagt... jag orkade inget annat. Gick upp när T åkte till jobbet och 30 minuter senare kom F med Bill... Ledigheten idag består i att vara valpvakt till 8 kilo kärlek. Ren oförstörd kärlek är vad det är... Han rusar in och bara öser tillgivenhet och kärlek över mig och jag smälter som en isglass i öknen... Bönan hon tar det hela med ro... tittar... fnyser och går och lägger sig. Jorå... har man haft över 20 valpar så vet man (läs Bönan) bättre än att stirra upp sig för en yster frallapojke.
TantKarin som haft 4 kullar med ulltussar tycker nog även hon att frallapojken inte är något att hetsa upp sig över... Hon håller distans och går långa omvägar om hon kan.
 
 



Måst dock erkänna att det är betydligt... med betoning på B.E.T.Y.D.L.I.G.T enklare att ha en frallavalp än en dobermannvalp... Inte för att en fralla inte har motor... men det är skillnad på en liten VW-bubbla och en Ferrari... jorå... så är det allt. Fast jag är övertygad om att Bill... den lilla frallavalpen tror att han är en dobermann... för när vi går ut... Bönan, Bill och jag... trippar han snett bakom Bönan med sträckt hals och jag kan nästan höra honom viska... "när jag blir hög blir jag också en dobermann".
 

 
 
 
 
 



Förutom vovvepromenader, har jag bara gjort ingenting... eller... det kan väl hända att jag bakat en kaka, hängt tvätt och lagat lite lunch... det kan det nog hända att jag gjort... Men jag har också njutit av julmusik, solglitter, tee och en tidning...
 

 
 
 
 
 
 
 



Nu ligger de fyrbenta och sover... Bill bäddade ner sig i Bönans bädd i storarummet, Bönan klev in i sin bur och tvärslocknade och TantKarin ligger i gästsängen. På stereon spelas just nu den här... och jag har funderingar på att fixa lite att äta... T kommer hem om en timme och jag misstänker han är hungrig.


 
 
 


Men först... en pepparkaka...

Må gott



2 kommentarer:

  1. Himmel, så söt Bill är, nästan så jag blir sugen på en sån krabat. Skönt att han kommer bra överens med de andra fyrventa.
    Gillar dina glasljusstakar!
    God Jul på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liten Bill är så himla enkel. Han bara är... och ger.

      God Jul.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...