onsdag 23 december 2015

En riktigt God Jul

 
 
Upplever mig själv som "klar med julbestyret". Det som är kvar, ska göras i morgon. Det är sådant som ska vara nygjort... typ...
 
* Saffranskakan till skinkan.
 
* Toppingen på äggen.
 
* Pannacotta med vit choklad. Jag gör den med gelésocker, vilket innebär att den är klar på ett kick.
 
* Koka potatis.
 
 
Så... jag är rätt "klar", även om det känns som om jag missat något... och då får det vara så... missat. Å har vi missat det, då kan det inte varit så viktigt.
 
Granen... ja just den... I år har vi den minsta gran vi någonsin haft. När vi bodde i lägenheten med nästan 6 meter i takhöjd, hade vi granar som var 5,5 meter höga. Det gick åt dubbla ljusslingor och MASSOR av julpynt.
I år... håll i hatten, mäter granen modiga 1,5 meter. Ljusslingan räckte två varv och det finns inte grenar till allt pynt.
TantKarin har redan kollat in den och Bönan hade nog sina funderingar på hur fantastiska vi är som tar in träd till henne. För det är det ju... till henne. 
 
 
 


Jag önskar Er en riktigt
 
GOD JUL
 
 
Ps... jag undrar vad jag missat?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...