torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År


Så kom årets sista skälvande dag... En fin solig dag med ca 5 minusgrader.
 
På förmiddagen kom Bill... han ska sova hos oss i natt då sonen och F roar sig. Kan vara skönt för en liten 6 månaders valp att fira nyår med en Tant som inte är det minsta skott - eller knallrädd. Hon tar det hela med ro och jag är övertygad om att Bill kommer göra samma sak... Det Bönan gör... gör Bill lika.
Vi kommer även ha gäster i kväll, vilket betyder att det inte kommer finnas tid för någon vovve eller katt heller för den delen, att fundera på vad det är som händer utanför dörren. Det är bra det.
 
Tänkte göra en resumé av året som gått... Känns ganska bra att kolla över det hela... Det var någon som sa på radion idag att "jag kommer inte ihåg året som gått"... Jisses... jag var tvungen att fundera ett tag... Jorå... jag kommer allt ihåg...
 





JANUARI
Där kom snön och vi tog långa promenader vid Paradisets strand och längtade till våren.




FEBRUARI
Bönan opererade bort några juver där hon fått mjölkstockning. Oron var stor att det skulle vara något elakartat. Det var det inte och vi firade med champagne - ja... inte Bönan förstås.





MARS
Sonen och F åker till New York.
Vi målar om köket.

 
 
 
 
APRIL
T;s bror och hans familj hälsade på.
 



MAJ
Den älskade sonen fyllde 25, vilket jag tycker är märkligt då jag själv bara är 23.
Vi lägger i båten och kan återta Paradiset från kung Bore.

 



JUNI
Jag är på Döv- blindkurs i Skåne.
T fyller år.
Det blir begravning för T;s morfar och jag luftar sorgedräkten (Rättviksdräkten)
Vi börjar renovera sovrummet i Paradiset.

 
 



JULI
Hatthyllan kommer upp i Paradiset. Som jag väntat.
Renoveringen i sovrummet fortskrider.
Vi river panel hemma och byter illaluktande isolering.
Den regnigaste sommaren på länge.
Sonen tog motorcykelkörkort och kom hem med en motorcykel... Jag funderar på att lägga mig ner och självdö.

 
 



AUGUSTI
Paradiset har fått ett flaggfönster i söderläge.
Allrum och sovrum i Paradiset blev färdigt... efter nästan 7 års renovering.

 


SEPTEMBER
Översvämning i sjön som Paradiset ligger. Piren under vatten.
Vi firar min födelsedag med en fantastisk vindstilla dag.




OKTOBER
Vi tar upp båten.





NOVEMBER
Försöker överleva mörkret.
Har bjudning för vänner.

 
 
 
DECEMBER
Liten Bill kommer in i vårt liv.
Bönan blir Vice Veteranvinnare bland Dobermanntanter på Stora Stockholmsutställningen.
Vi står på bryggan och kikar på Paradiset. Det ser ut som om Paradiset klarat höstens stormar. Längtan till våren är stor.
 

 


Jag önskar Er alla
 
Ett Gott Nytt År
och
En God Fortsättning på det Nya Året


Må gott






2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...