lördag 16 januari 2016

Inte gjord för denna kyla

 
 
Det är himla kallt... och vi går "mitt i kläderna". Bönan har dubbla täcken och hackar tänder om vi blir ståendes för länge och pratar med någon... Ska villigt erkänna att jag INTE är gjord för denna kyla, även om det är otroligt vackert ute just nu.
Jag håller mig inne så mycket jag bara kan och på jobbet har jag en värmefläkt under skrivbordet som gör min tillvaro lite bättre.
 
 

 



Jag kör fortfarande 5 - 2, även om jag ökat mina tvådagar med några kalorier. Håller ju inte på med 5 - 2 för att gå ner i vikt, utan för att må bättre och det gör jag. Har även kommit så långt att jag inte HELA tiden tänker på mat när jag har mina tvådagar. Fast... jag läser kokböcker och ser på matprogram som om det vore det mest upphetsande som finns. Jorå... just nu kan jag gå igång på en panerad kycklingfilé och prata om den i flera dagar.




Nu fortsätter vi lördagen med... mat... fika... Bill... och rensa avlopp.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Bonjour,

    Brrr ! Le spectacle est magnifique et féerique mais froid !... Je comprends que vous restiez tranquillement au chaud. Je ferais comme vous.


    Gros bisous ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är otroligt vackert... men himla kallt. Funderar på att gå i ide.

      Må gott

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Jag gillar inte kylan heller, kanske för att det alltid blåser isvindar här. Men ikväll när jag tog en promenad var det 8 grader kallt och HELT stilla, det var SÅ skönt.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag vaknade vi till modiga 18 minusgrader. Jag lägger mig snart ner och självdör.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...