måndag 4 januari 2016

Kan man reklamera TV-utbudet?

 
 
 
Jag fryser... så in i baljan att jag fryser... 12,7 minusgrader och jag får gå "mitt i kläderna" som sonen sa när han var liten.
 
Inte nog med att jag fryser... jag är sur på de som bestämmer TV-utbudet. Är det HELT slut på pengarna eller?!?! Denna jul visas bara repriser... Det gör det visserligen varje jul... men inte nog med det... repriserna visas minst två gånger på några dagar. Jag vill inte se repriser och jag vill definitivt inte se dem två gånger på samma vecka. Nähäpp... Jag vill reklamera TV-utbudet... det här är INTE vad vi betalar för... För det gör vi... betalar till radiotjänst och till Viasat och det är INTE gratis vill jag lova.
Så idag... för att jag inte skulle krokna helt, åkte T och jag idag till en butik som ligger i ett köpcenter nära oss och köpte fyra DVD-filmer vi (läs jag) inte sett.

 
 
 
 
 


 
Så var det de där med maten... Julmaten är slut och nu går vi in i 5 - 2 modellen igen. Eller vi och vi... jag gör det och T får bli med vare sig han vill eller inte. Han har lite svårt för det där, och idag när vi var i köpcentret, föll hans blodsocker och han gick mest runt och fräste. Gillar inte när han gör det... så det var bara att åka hem och fixa mat åt den stackars svältande mannen... för han tyckte rätt synd om sig själv... det är jag övertygad om... Hungrig, lågt blodsocker, REA och gick upp tidigt för en av bilarna skulle in kl.07.00 på service.
Fast... det där med att bilen skulle in tidigt... DET var han själv som bokade.
 



Nu blir det mat... De sista 200 kalorierna för dagen ska intagas.

Må gott


1 kommentar:

  1. Fryser här också om det inte var för den isiga vinden hade det varit OK men nu vill jag helst inte gå ut.
    Jag är ingen stor tv-tittare men utbudet är vedervärdigt tråkigt. Nej, jag läser hellre en bok!
    God fortsättning på nya året!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...