söndag 17 januari 2016

Solen avslöjar allt

 
 
 
Idag har jag inte varit utanför dörren och det tänker jag inte göra heller... gå utanför dörren alltså. Jag har idag gått i ide... håller mig i värmen och bakar, redigerar bilder, tvättar och dammar. För dammigt är det. Det syns himla bra när solen låter sina bleka strålar obarmhärtigt avslöja damm och sådant jag INTE vill se... typ damm, smuts, rynkor och avskavt nagellack.
 
Rynkorna kan jag inte göra något åt om jag inte tar till kniven eller botox och det är inget jag tänker göra... Fast jag kan alltid Photoshoppa mig slät... så får det bli... OM jag över huvud taget ska visa upp mig här.
 
Nagellacket DET är lätt att åtgärda... nytt får det bli ikväll samtidigt som jag sjunger med till "så ska det låta".
 


 
 
 
 
Håller på att baka matbröd just nu... Vill ha mer värme och jag kan ju inte sätta på ugnen utan att göra något i den... så då slår jag två flugor på smällen.
Matbröd med torkad frukt i... det är gott.
 

 

 
 
T har varit ute med Bönan på en lång promenad i strålande sol och griskallt. De träffade K och J med liten Tindra 2,5 år. Första gången de fyrbenta träffades och det gick jättebra. Nu ligger Bönan trött, mätt och rätt nöjd och sover. Vi hoppas på fler träffar framöver.
 

 
 


Själv fortsätter jag med mitt bak... och middag.

Må gott


1 kommentar:

  1. Solens strålar avslöjar mycket. Jag behöver putsa fönster men det slipper jag eftersom det är så kallt.
    Kul för Bönan att träffa en kompis.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...