söndag 7 augusti 2016

Luftgitarr kräver ett gitarrsolo




Sista skälvande semestertimmarna... T börjar i morgon och jag på tisdag. Jag som inte är klar med sommaren än... Jag behöver MINST några veckor till... minst.

Liten Bill har varit med oss sedan fredags men nu har han åkt hem till sonen och F. Sonen frågade vad vi gjort med liten Bill då han var HEEEEEEEEEEELT slut... Jag vet vad vi gjort. Han har varit med i Paradiset och då brukar vovvar bli trötta. Snyggingen och Bönan sov ett par dygn efter en Paradishelg.



 
 



Så var det de där med T och fotografera... Två rövar i sikte... men det är björken han har skärpan på... Jorå... inte varje dag jag blir fotograferad. Jag tror jag är den MINST fotograferade människan i denna familj och när det sker... då kan vad som helst hända.






11 kg kärlek hade fullt upp med att roa sig i helgen. Han kan leka hur länge som helst med en liten bit av ett tuggben.

 
 



Sedan blev han trött... igen...




Igår blev jag och Bill "strandsatta" på ön... T tog båten för att fixa lite virke till en ny odlingslåda som vi har kryddor i.

Å vad roar sig en kvinna med då...




Mycket rolig musik var det på radion... Vi får in en radiokanal från en stad flera mil från oss... och där spelas ALLT möjligt och omöjligt också för den delen...

Jag kom igång med fuldansen och fick till ett riktigt bra luftgitarrsolo till denna låt... jamen det är ju himla lätt att få snurr på fuldansen...värre var det att få till fotografier med skärpa... och det samtidigt. 
Dagen till ära... strumpor på till muminoutfiten... Inte för att det var kallt utan för att fötterna var insmorda med himla fet salva och utan strumpor blir det aningen halkigt på golvet. Vill inte ha något mer stage dive eller hjärnskakning igen.


 
 



Så kom T tillbaka och bygget drog igång igen...



Som sagt... den gamla lådan höll inte längre...




Så det blev en ny.
Det är lådan för kryddorna och farfars gräslök... En gräslökstosa som är minst 55 år... och som fått stå ut med mycket väder och vind. Hoppas den överlever denna flytt. Senaste flytten var för ca 15 år sedan.


 
 



Idag kom min pappa till Paradiset. Det är nästan omöjligt att få honom sitta still... men med 11 kg kärlek i knät gick det ett litet tag.
Tack för allt hjälp och alla skratt idag.


 
 



Himla bra att skicka ner en 76 årig man med knäprotes att hämta vatten... speciellt när det är urtappat med ca 80 cm och himla långt ner.

 
 
 


Nu kör vi en pizza på det här och en film...

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...