söndag 11 november 2018

Har firat Fars-dag



I vår familj firar vi allt vi kan... och idag har vi firat Fars-dag. I paketet fanns en "glasögondiskmaskin". T och jag har en sådan och jisses vad de är bra. ÄNTLIGEN är mina glasögon rena.
Att fira Fars-dag är himla kul... förresten så är allt att fira kul. Idag åt vi... och vi åt lite till och skrattade så tårarna rann.



 
 


Fast det här med november... Ska villigt erkänna att jag blir aningen dyster. Allt är mörkt... JÄTTEMÖRKT, grått och fult. Grått är i och för sig fint, men grått väder blir jag inte glad av. 
Vi eldar ljus, så ljusfabrikanterna går helt klart med vinst och vi försöker fylla dagarna med skratt... Men hörrni... det är ÄNDÅ MÖRKT UTE och det är dystert.
Jag sa till T att det är läge att vira på utebelysningen på balkongräcket även om det inte är första advent än... bara för att "skrämma" mörkret ute. Kanske blir så... 


 


Vad som hänt med flickorna, vet i katten...
Julia är i slutet av sitt löp och Savannah är i början och nu har de börjat krypa ner hos varandra. Något som skulle vara heeeeeeeelt omöjligt annars.
Där ligger de och snusar... och fiser... Jag lovar... det doftar INTE pepparkaka under pläden. 




Nu dags för kloklippning.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...