lördag 24 november 2018

Jag behöver sol



Vi fick sol idag...ÄNTLIGEN... jag har fått andas. Jag kroknar totalt utan sol. De senaste veckorna känns som om "30 dagar av nätter" och det är en tidsfråga innan jag förvandlas till vampyr. Så är det... Nu har jag fått lite botemedel och jag är med på banan igen.

TantKarin har vandrat mellan solfläckarna och på marmorskivan framför den plomberade öppna spisen var det varmt... Hon och Julia turades om att parkera bakdelen i värmen. Jag förstår dem.



 


Ett tag var jag orolig för att blommorna skulle vissna ner och självdö i mörkret. Varje morgon bar jag fram palmerna till fönstren för att de skulle få lite ljus... Idag behövde jag inte det. Solen letade sig in i hörnen och jag kunde nästan se hur växterna sträckte på sig i solljuset.


 


Jag hoppas morgondagen blir lika ljus... Jag behöver det för att orka.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...