söndag 3 februari 2019

När en Tant hänger orörlig i Kurvan kan hon tas för död.





Vi vaknade till snö. Under natten har det snöat ordentligt och jag är innerligt glad för att slippa skotta. 
Flickorna är snabbt in efter de gjort toalett och liten Bill han tvärvänder när han gjort sitt och går mot huset. Jag förstår dem.





TantKarin har legat hela dagen i "Kurvan" och där ligger hon fortfarande. Ett tag var jag rädd för att hon gått till de "sälla jaktmarkerna" då hon inte rört på sig under flera timmar... Så... med andan i halsen gick jag fram och "petade" lite på henne. Hon är i allra högsta grad livs levande kan jag meddela.
Om en  månad fyller hon 16 år och hon har endast två tänder kvar... men väldigt mycket levande och är den som bestämmer i detta hem.





Vi fick lite sol framåt lunch... DET var efterlängtat.
Jag blir som ett litet barn och springer runt för att fånga ljuset i kameran... Kan ju inte påstå att vi är bortskämde med solljus under vinterhalvåret så det gäller att passa på.


 


Liten Bill blir bara vitare och vitare i "näbben". Inte av ålder utan på grund av att han fick "svamp" i huden och när pälsen kom tillbaka... var den vit. 
Nu har lite "sötnos" åkt hem till sonen och F som varit i stora huvudstaden och roat sig och han är redan saknad.



 


Nu lite godis och hänga framför tv;n.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...