söndag 17 februari 2019

Svårt att välja tapet




Det där med ett snyggt "kapprum"... Det har inte vi.
När man kliver in hos oss, uppleves det som att kliva in i något trångt och stökig... och så är det. När vi sålde "plupphuset" och flyttade till våningen i stan sa jag till T att jag INTE gillade tapeten i kapprummet men att jag skulle försöka förlika mig med den. DET GÅR INTE.
Jag tycker ruskigt illa om den OCH om hatthyllor. 
T har förmåga att lägga beslag på hatthyllan med sina jackor, tröjor och mössor. Det får han "äta upp" i stort sett någon gång i veckan... Nu har han lovat bot och bättring och kommer hänga in sina saker i garderoben bredvid.

I alla fall... igår åkte vi ut för att titta på ny tapet och det finns så himla mycket fint... OCH FULT. Då vi har två hundar måste tapeten klara av att bli avtorkad och det får inte synas fläckar direkt. Jag har en önskan om en "mild" tapet med mönster som fungerar ihop med kökets färger... Jag har även en önskan om att slippa hatthyllan... Den striden har jag dock inte tagit med T än.

När man tagit sig förbi det lilla kapprummet öppnar sig våningen med en stor hall på ca 25 kvadrat. DEN tänker vi inte tapetsera. Den är vitmålad och jag är jättenöjd med det.



 
 



Just nu går jag här hemma och försöker finna saker att må bra av. Jag har en molande huvudvärk och upplever världen som dyster och full av elakheter. Jag lyssnar inte längre på nyheterna, jag orkar inte med allt krig och elände. Min själ är för skör för att ta emot mer nu. Jag stänger ner nyhetsflödet för att vila.


 
 


Lite choklad på det...

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...