lördag 9 februari 2019

Vad gör julgransfoten i bilen?




Det är inte ofta jag kör T;s bil. Jag tycker det är lite "meckligt" att hoppa mellan bilarna med olika knappar, storlek och framförallt... T;s lilla "kanelsnäcka" har manuell växellåda och min bil har automat. Inte för att jag inte kan köra med manuell, men då jag de senaste åren kört automat har jag blivit lite "lat".
Igår tillhör dock ett undantag... jag körde T;s bil och döm om min förvåning när jag öppnade bildörren och hoppar in... där på golvet har T parkerat vår julgransfot. Jättespännande ställe att förvara den på. Måste höra varför den inte står på vinden med de övriga julsakerna utan han kör runt med den varje dag.





Idag har vi åkt min bil. Det är den som vi har hundburen i och idag for vi till mina föräldrar och åt lunch/middag. Jag vet inte riktigt om det är lunch eller middag när man äter kl. 14.00. Väldans gott var det i alla fall... Slottsstek i massor av god sås och en "tårta så söt" till efterrätt.

Nu väntar resten av lördagen. Den är ju inte riktigt färdig än.

Må gott












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...