söndag 10 februari 2019

Världens bästa flytta-hemifrån-present




När jag flyttade hemifrån fick jag av mina föräldrar en gjutjärnsgryta och den används flera gånger i veckan. Världens bästa flytta-hemifrån-present och när sonen flyttade hemifrån fick även han en sådan toppgryta.
Några år senare fick jag ärva en ännu större oval gjutjärnsgryta efter min morfar och mormor. Den tar jag till när vi är riktigt många då den rymmer sex liter. I Paradiset står en oval som rymmer fyra liter och när T och jag flyttade ihop visade det sig att även han hade en.

I ärlighetens namn... Det finns ingen bättre gryta.


 



Nu står min flytta-hemifrån-present och puttrar på spisen.
Köttgryta i rödvinssås står på menyn.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...