onsdag 13 februari 2019

SPORT-knappen gör inte Kanelsnäckan till en Koenigsegg




T bytte bil för snart ett år sedan och det har väl inte undgått någon att jag tycker det är lite "meckligt" att köra hans lilla "Kanelsnäcka".
Den är innerligt söt och himla "trevlig" säger T och jag är helt övertygad om att han har rätt.






Härom dagen när jag körde den lilla "trevliga" bilen fick jag se en liten knapp jag inte sett tidigare. Kanske inte så konstigt då det är sällan jag sitter i "trevligheten".
SPORT, stod det på knappen och jag pillade lite på den men vågade inte trycka in den då man aldrig vet vad som händer i en bil med "moraklocka".

I helgen skulle T och jag åka till köpcentret en liten bit utanför vår lilla stad och T föreslog att vi skulle ta "den trevliga". Sagt och gjort... och när vi sitter där, jag i passagerarsätet, frågar jag T vad SPORT-knappen fyller för funktion.
"Ingen aning" svara T.
Jag gräver i handskfacket och får fram instruktionsboken och där står att läsa...





Det måste vi prova säger T och trycker in SPORT-knappen och trampar lite mer på gasen för att se vad de 70 pigga hästarna kan göra med knappen intryckt...

Kan säga så här... Vi märkte ingen skillnad... Den varken blev "spontanare på gaspedalsrörelser" eller reagerade direktare i styrningen och inte katten lät motorn som en V8 vid motorbromsning. SPORT-knappen  förvandlade inte heller bilen till en röd Koenigsegg. Är allt aningen besviken.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...