fredag 19 juli 2019

Den plats jag längtar till alla årets dagar




Nu har halva T;s semester snart gått... och det gick undan vill jag lova.

Som vanligt väljer vi att "bara" åka mellan hemmet i stan och Paradiset. Ett val vi gör med glädje. Varför åka till en badstrand och trängas med massor av kokosdoftande/luktande svettiga turister när vi har en egen ö.
Ok...det kan vara trevligt att se något annat... och när det faller på... GOOGLE erbjuder jorden runt på några sekunder och jag sitter kvar i mitt Paradis.
Kan dock tillägga att jag har farit runt som en tätting innan jag fick ta över Paradiset. Bilat från södra till norra Kalifornien, jag har åkt på otaliga charterresor, jag har båtluffat i Greklands ö-värld, åkt sommarskidåkning i Österrike, blivit matförgiftad i Spanien, besökt nästan alla våra nordiska grannländer och bilat genom hela vårt avlånga land. Nu är det Paradiset den plats jag längtar till alla årets dagar.


 
 


Nu dags att rensa lite klarbär från kärnor.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...