lördag 6 juli 2019

Starten på T;s semester



Igår vid lunch gick T på fyra veckors semester... Det firade vi med att åka till Paradiset och moffa chokladfyllda croissanter och havredryck med chokladsmak... Milt uttryckt... vi gick "all in". 
Vi satt i västerläge och solen sken som en tok, chokladen i de spröda croissanterna smälte, havredrycken var isande kall och jag nöjt för fullt.





I morse kunde vi sitta ute och lösa melodikrysset...Misstyckte inte där heller.

 
 



Den fyrkantiga grå krukan som Kicki var med mig i veckan och köpte, är numera svart. Samma svarta färg som grunden på huset.
I den numera svarta fyrkantiga krukan har jag planterat en kaprifol. De kaprifoler som tidigare planterats på ön och som vi förra året planterat om, har fått sticklingar som jag varsamt (läs med våld och några svordomar) grävt upp och nu ska vi se om de överlever i en svart fyrkantig kruka.
Nu ska vi göra en smal spaljé som den kan "häva" sig upp på.


 
 



Runt lunch började molnen bli lite "bråkiga" och vi beslutade oss för att börja plocka ordning och packa för att åka hem.
Vi stressade inte utan vid 15,30 tiden åkte vi över sjön.


 
 
 
 


Nu är vi hemma, T har satt sig vid roddmaskinen och flickorna ligger och väntar på att bli duschade.




Nu är det min tur att ro...

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...