torsdag 18 juli 2019

Grytgölsstolen nr 2 är renoverad - och vi har grillat i duschen



Igår for vi till Paradiset och vi har haft en fantastiskt fint dygn. Varmt och vindstilla och idag kom sonen och Bill på lunch. F jobbar hela sommaren då hon har ett vikariat som det hon just tagit sin examen i... arbetsterapeut, så hon kom inte med... men jag har fått krama lite på henne i kväll.
Vi har visserligen jobbat en del i Paradiset. T har snickrat och jag har sågat och oljat in däck och den stora bryggan... dock inte samtidigt som jag sågat, någon ordning får det allt vara.
Igår kväll satt vi länge i solen och åt...Vi såg solen gå ner och vi såg fiskgjusen segla över öarna.



 
 
 
 
 
 


Idag grillade vi hamburgare och T fick för sig att duschen var bästa grillplatsen för dagen. En liten stilla bris for över sjön och vid duschen var det "obrisat".



Vi såg hur fiskgjusen slog sig ner på en sten för att äta sin fångst. Bredvid satt två hungriga kråkor och ville ha del av bytet.




Vi såg hela skådespelet från första parkett...




De två två stolarna jag dragit runt med i snart 15 år är nu renoverade. De såg anskrämliga ut när jag förärades dem, men är nu blästrade och lackade och har ny sits och ser ut som om de är nya... 
Namnet är Grytgölsstolen nr 2, och de har några år på nacken. Räddade från att hamna på tippen och äntligen renoverade.



 
 
 
 


Nu fortsätter kvällen med någon film.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...