fredag 5 juli 2019

Världen består av giftiga växter



Nu är jag beredd... Nu sticker jag ut hakan och det får jag säkert skit för men det kan jag ta.

I vår stad har vi en stadspark som tidigare år fått pris för att den är Sveriges vackraste park. I den fantastiskt fina parken finns diverse blommor, träd och buskar. Några ätliga och andra giftiga, väldigt giftiga.
Nu har trädgårdsarkitekten planterat in Fingerborgsblomma, Digitalis Purpurea i parken och den blommar heeeeeeeelt fantastiskt och hör om min häpnad, nu är det en mamma som förfäras över denna blomma och att den finns i närheten av lekplatsen. Detta fick utrymme i vår lokalradio och arkitekten fick försvara planteringen.
Till saken hör... att vi, T och jag ofta går förbi lekplatsen där det kryllar av barn i alla åldrar, vilket betyder att vi ser oerhört mycket och på de senaste åren har det hänt något... Föräldrarna är inte lika delaktiga i barnens lekar längre utan sitter och tittar ner i sina telefoner. Ok... det gäller inte alla föräldrar, men vääääääääldigt många. 
Om vi ska riva upp alla giftiga växter i våra parker blir det inte så mycket kvar... och hur gör vi med alla giftiga små svampar som poppar upp ur gräsmattorna, vem tar ansvar för att inga barn äter upp dem?

Kan tillägga att det gäller även personer som är ute och promenerar med sina hundar... De tittar inte på vilka de möter, var hunden bajsar eller om deras hund fular sig, de tittar ner i sin mobil.

OM föräldrarna lägger ifrån sig mobilerna när de är ute med sina barn, behöver de inte vara oroliga för att någon giftig blomma ska bli barnets lunch.
OM hundägare lägger ifrån sig mobilerna när de är ute och promenerar med sina hundar behöver inte vi andra vara oroliga för att något ska hända.

Så... där åkte hakan ut en del... och det står jag för.




Annars har vi en lugn dag... Flickorna gör inte många knop. Jag tvättar, bakar matbröd och småstädar.





Nu dags att baka ut degen.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...