söndag 28 juli 2019

Fantastiska dagar


Det går inte med rättvisa berätta om fem fantastiska dygn i Paradiset... 

Vi har njutit av värmen.
Goda vänner.
Mina föräldrar, systerson och hans sambo.
Mat.
Bad.
Skratt.
Byggt.
Målat.
Slipat golv på bryggan.
Plockat sten.
Jagat fågel.




Testat att stå på en Sup board... Lite lättare än jag trodde det skulle vara.



Vi har släckt törsten och det har gått åt mängder med vatten.



Jackson och hans människa kom på besök...

 
 
 
 
 
 


Igår fick jag väl för mig att måla ena sida på huset...
Inbillar mig att om vi målar en sida om året, så upplever jag inte att det avsätts mycket tid för att måla hus på vår ledighet.
Det tar en förmiddag (om man har färg så det räcker med sig vill säga)
Det var aningen varmt mot västerläge.

 
 


Vi har även byggt ett lite staket vid en av blomlådorna.
Kunde inte förstå varför blommorna började krokna tills jag såg Julia använde lådan som avstamp för att hoppa ner till "solhyllan". 
Nu sitter ett staket som hindrar lite... vi får väl se hur det går.



Julia är väldigt nyfiken och idag var det en and som kom aningen nära som hon var tvungen att undersöka.




Så fick vi se en livsfarlig repris.
Detta har vi sett flera år och det är samma par som upprepar sig.
Mannen parkerar kvinnan i fören som span på sten... Jag lovar... dyker det upp en sten hinner han inte slå back på motorn, utan kvinnan i fören kommer stå på näsan och slå sig fördärvad på stenen.
Livsfarligt och urbota korkat.


 


Själv har jag gått från aningen genomskinlig i hyn till fräknig och då menar jag himla jättemycket jättefräknig. Jorå... det kanske dämpar sig lite... eller så blir det så mycket fräknar att jag blir brun året om.




Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...