måndag 15 juli 2019

En regnig måndag mitt i sommaren



Det duggregnar inte... det vräker ner och så har det hållit på i flera timmar. Att gå ut med hundarna är inte trevligt. De gillar inte att göra toalett när regnet piskar runt dem och det blåser så det skvätter in under paraplyet.




Så vad gör vi en sådan dag...
Såg att vi har fönstertittare. Inte nog med att vi har en tant i höghuset rakt över gatan som plockar fram kikaren så fort jag drar upp persiennerna i storarummet, vi har en duva som är oerhört intresserad av vad som händer inne hos oss. 





T har åkt iväg för att hjälpa Jacksons människa som köpt en litet hus och det behövs alltid ett par extra händer då.
Jag har på förmiddagen tagit mig an en hög med stryktvätt.



Har tröttnat på strykjärnet vi inhandlade för ca 3 år sedan. 
Det var dåligt redan när vi köpte det... Jag vill ha en spetsig front och inte en rundad... Jag vill ha ett tungt strykjärn och jag vill INTE att det läcker.
Det här läcker hela tiden och det blir plaskblött på strykbrädan... så...ett nytt måste införskaffas. 


 


Passar även på att gå in skor... Vill inte få skavsår när det är dags att använda skönheterna. TantKarin har fullt upp med att jaga klackarna.



 





Det var min förmiddag i en oerhört regnig del av Sverige.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...