tisdag 9 juli 2019

Kan man reklamera sommarvädret?





Vi for till Paradiset igår och på mindre än ett par timmar hade vi olika väder. Vindstilla, sol, blåst, ösregn.
Vi hade med oss en ny grill... den gamla hade gjort sitt och var inte längre tillförlitlig. Så, en ny fick det bli.




Tyvärr blåste det så mycket att vi beslöt oss för att inte grilla idag. 
Det blåste från norr och tillslut blev jag arg... typ... Mitt i sommaren och 16 grader varmt/kallt. Det hjälper ju inte att bli sur, men när både jag och flickorna inte vill gå ut utan sitta kvar i stugvärmen, då är det illa. Jag funderar allvarligt på att reklamera sommaren... den är INTE OK.

När det gäller mat, så är flickorna två pirayor. De äter allt och då menar jag ALLT. Melon, sallad, gurka, tomat... kött, ost och de får alltid för lite om de får säga sitt.
Julia har en egenhet som hon gör (bara i Paradiset). Hon hoppar för att kolla skålen innan hon sätter sig och inväntar inbjudning att äta.
Vet inte om jag ska ta ur henne det eller låta henne hållas.


 



Lite sol blev det idag och Savannah lade sig i lä på strimman.

 


Vi hann även få klart spaljén som kaprifolen ska "svinga" sig upp i. Blir nog bra, bara den lilla plantan tar sig.


 


Nu är vi hemma och jag har vilda planer på att fixa ett "promenadkit" åt T bestående av badring, cyklop, stege och rep. Man vet aldrig vad som händer när han är ute och går.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...