lördag 22 februari 2020

Brittas vitlök ska planteras



Nu börjar mina värsta månader på året... Mars och april... allt är smutsigt och det luktar skunk ute av förmultnande löv och av hundbajs några "glömmer" att ta upp efter sina älsklingar. Jorå... mina värsta månader.
För att överleva och inte självdö försöker jag hitta sådant som jag blir glad av... Jag blir bland annat en "samlare" dessa månader... Lägger i ordning sådant som ska till Paradiset i fina påsar och korgar. Saker som jag tagit hem för att tvätta, ligger nu rent och struket i en korg och jag njuter av det.

Har fått en vitlök av Britta som ska med till Paradiset och planteras så fort vi kommer dit. Lite blåsigt just nu och vi har inte båten i sjön så det får vänta ett tag, men vitlöken ligger där i matsalen och väntar på att bli satt i jord.
Anledningen till att den ligger i matsalen, är att OM det skulle ligga i köket, kan det bli så att T hittar den och den landar i någon gryta. Gott, men inte vad som är tänkt just nu. Brittas vitlök ska planteras.



 
 
 


Nu inväntas 11 kilo kärlek... Bill och något att äta.


Må gott




1 kommentar:

Kul att Du har lust att skriva några ord...