lördag 1 februari 2020

Mycket sladdar för trådlöst nätverk.




Har just kommit hem från mina föräldrar. T har hjälpt dem att koppla in ytterligare en tv och jag måste då tillstå att det är väldigt mycket sladdar som ska till för trådlöst nätverk och det är tur att T är "shinjör" så han orkar läsa manualer. Vid ett tillfälle kom pappa in i rummet där mamma och jag satt och viskade att "jag skulle kastat ut alla sladdar och lådor för länge sedan". För så är det... att koppla in en tv idag kräver banne mig att man är "shinjör".





Nu är vi hemma och tvättmaskinen snurrar, flickorna ligger nerbäddade och T och jag ska ta en hård smörgås med ägg på.





Äggen är "hemvärpta" hos Katja... världens finast och godaste ägg. Nu är de igång, hönorna alltså. De hade gått i "värpvägran" när solen sken med sin frånvaro, men nu när ljuset börjar komma åter, då startar värpningen igen. Det är jag innerligt tacksam för.


 


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...